Gramy, Forum o grach

Forum o grach


#1 2012-02-13 16:55:55

Macior

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-11
Posty: 30

Opis gry

Gothic – komputerowa gra fabularna, opracowana przez firmę Piranha Bytes. Polską lokalizację zrealizowała firma CD Projekt.

Gothic to pierwsza część serii gier, opowiadającej o przygodach bezimiennego bohatera, który, jak się później okazuje, stał się wybrańcem boga ognia i sprawiedliwości – Innosa. Fabuła gry opowiada o dziejach bohatera w kolonii karnej, zwanej "Górniczą Doliną", która znajduje się w dolinie wyspy Khorinis i otoczona jest magiczną barierą. Więzienie to stworzyli magowie na zlecenie króla Rhobara II, który potrzebował ogromnych ilości magicznej rudy, by produkować z niej broń dla swej armii. Król pokonał niemal wszystkich wrogów swego królestwa, z wyjątkiem Orków. Nigdy nie grzeszyli oni sprytem czy inteligencją, jednak mieli potężną przewagę w postaci ogromnej siły i determinacji w walce z ludźmi. Historia zaczyna się, gdy główny bohater trafia do Górniczej Doliny jako kolejny, na pozór zwyczajny, skazaniec. Przed wrzuceniem go za barierę (która przepuszcza wszystko z zewnętrznego świata, lecz stanowi śmiertelną przeszkodę dla każdej żywej istoty, próbującej przekroczyć ją od wewnątrz) otrzymuje od tajemniczego maga (Pyrokara znanego z drugiej części) list, z zadaniem dostarczenia go Arcymistrzowi Magów Ognia w Starym Obozie, przywódcy jednej z trzech głównych organizacji, występujących w grze. Trójwymiarowy świat gry przedstawiony jest z perspektywy trzeciej osoby. Rozmawia się z innymi postaciami w celu uzyskania informacji, zabija się potwory, stacza pojedynki oraz wykonuje zlecenia ważne dla fabuły gry i zadania poboczne. Za wszystkie te czynności gracz otrzymuje punkty doświadczenia potrzebne do nauki nowych umiejętności. Gra została w pełni zlokalizowana, włącznie z kwestiami mówionymi, na język polski przez zespół CD Projektu.
Kraina przedstawiona w grze to średniowieczny, pełen magii świat fantasy, zamieszkany przez różne stworzenia. Podczas początkowej części gry trzeba podjąć decyzję o przynależności do jednego z trzech obozów. Niezależnie jednak od wyboru, prędzej czy później trafia się na główny wątek fabuły. Główna oś gry jest liniowa, jednak rozwój poszczególnych zadań może być różny, a opowiedziana historia obfituje w zwroty akcji i nieoczekiwane wydarzenia. Bezimienny w czasie swej przygody spotyka zarówno postaci przychylne mu np. Diego, Gorn, Milten czy Lester, neutralne, jak i wrogie. W krainie można napotkać różne fantastyczne stworzenia, np. ścierwojady, kretoszczury, topielce, cieniostwory, wilki, jaszczury czy zębacze. Kolonię zamieszkują też Orkowie, którzy ciągle toczą wojnę z królestwem Myrtany.

Górnicza Dolina Khorinis

Jest to część Khorinis, fikcyjnej wyspy z gier Gothic oraz . Dawniej król Rhobar II wysyłał tam więźniów i skazańców do wydobywania magicznej rudy. Dolinę otoczono Magiczną Barierą w celu uniemożliwienia ucieczki więźniom, jednak ku zdziwieniu magów, urosła ona do niewyobrażalnych rozmiarów stając się więzieniem setek niewinnych ludzi. Miesiąc po miesiącu kolejni więźniowie byli zrzucani w dół razem z żywnością i bronią dla Magnatów po to, by wydobywać magiczną rudę.
Gracz może przyłączyć się do jednego z istniejących wewnątrz kolonii obozów:
Stary Obóz

Najstarszy ze wszystkich obozów, mieszczący się na terenie zamku, w którym niegdyś mieszkała straż królewska, magnaci, magowie ognia i strażnicy, a który po stworzeniu bariery został przejęty przez więźniów. W odróżnieniu do reszty, ten obóz rządzi się surowymi prawami. Posiada kopalnię magicznej rudy. Tylko ten obóz prowadzi wymianę z królem, chociaż Nowy Obóz także posiada swoją kopalnię. Z trzech obozów tylko ten nie planuje zniszczyć bariery, jego celem jest tylko handel z królem i Obozem Bractwa. Dzięki temu jest najbogatszy ze wszystkich. Rhobar II, w zamian za magiczną rudę, oddaje wszystko, czego Stary Obóz zażąda. Stary Obóz handluje z bractwem zielem bagiennym. Obóz ten otoczony jest drewnianą palisadą i dzieli się na pierścień zewnętrzny, w którym żyją kopacze i cienie oraz wewnętrzny (zamek), gdzie przebywają strażnicy, magowie ognia i magnaci. Przywódcą Starego Obozu jest magnat Gomez. W zewnętrznym pierścieniu znajduje się również arena, gdzie walczą przedstawiciele wszystkich obozów. Inne grupy więźniów również posiadają swoich przywódców. Przywódcą strażników jest Thorus, cieni – Diego, a magów ognia Corristo. Po zawaleniu się Starej Kopalni, Gomez, który potrzebował rudy, postanowił zaatakować Wolną Kopalnie należącą do Nowego Obozu, ale gdy Magowie Ognia chcieli temu zapobiec, Gomez wymordował wszystkich. Z rzezi ocalał jednak jeden mag – Milten.
Nowy Obóz

Ten obóz, powstały jako efekt rozłamu w Starym Obozie, dąży do zniszczenia magicznej bariery i uwolnienia więźniów poprzez detonację wielkiego kopca rudy przez Magów Wody, mieszkających na terenie Nowego Obozu (wybuch nie może zaszkodzić stworzeniom niemagicznym). Potrzebny w tym celu surowiec wydobywają w Wolnej Kopalni górnicy. Większość domostw, siedziba magów oraz góra rudy znajduje się w wielkiej jaskini. Członkowie Nowego Obozu to głównie dezerterzy i uciekinierzy ze Starego Obozu. W tym obozie nie ma zasad, a prawo to tylko abstrakcyjne pojęcie. By jednak chronić wielki kopiec magicznej rudy, magowie wody zatrudnili najemników, którzy chronią ich i kopiec przed szkodnikami. Jest to, mimo ogromnej ilości posiadanej rudy, najbiedniejszy obóz utrzymujący się głównie z napadów na konwoje Starego Obozu, przez co znajdują się o krok od wojny. Dzięki tamie wodnej i odpowiednim warunkom możliwa jest uprawa ryżu, który służy m.in. do produkcji ryżówki – alkoholu sprzedawanego w karczmie. Przywódcą najemników z Nowego Obozu jest Lee, wtrącony do kolonii za morderstwo, którego nie popełnił. Przywódcą szkodników jest Lares, a arcymistrzem Magów Wody – Saturas.
Bractwo Śniącego

(alternatywnie: Obóz na Bagnie, Obóz Sekty) – obóz, którego członkowie wyrzekli się starych bogów i czczą Śniącego, który ma im pomóc w odzyskaniu wolności. Powstał w wyniku wizji Y'Beriona, duchowego przywódcy bractwa, według której Śniący miał pomóc im zniszczyć barierę a niewiernych ukarać. Obóz Sekty propaguje palenie bagiennego ziela, rosnącego tylko tutaj. Każdy nowicjusz dostaje dzienną porcję, by móc pozostać w duchowym kontakcie ze Śniącym. Niektórzy guru po większej ilości bagiennego ziela mają wizje dotyczące Śniącego. Przez pozostałych więźniów członkowie bractwa są uważani za "świrów" i "wariatów", być może z powodu malunków na ciele, dziwnych strojów i braku owłosienia. Wielu więźniów dołącza do obozu głównie z powodu bagiennego ziela i jego specjalnych właściwości. Obóz składa się z drewnianych chat zbudowanych na ziemi i drzewach oraz ze świątyni, w której mieszka Y'Berion. Mieszkańcy obozu dzielą się na: Nowicjuszy, których głównym zadaniem jest zbieranie i przetwarzanie bagiennego ziela, Strażników Świątynnych, którzy pilnują bezpieczeństwa oraz zbierają wydzielinę pełzaczy – potworów podobnych do wielkich mrówek nękających kopaczy w Starej Kopalni oraz Guru – kapłanów Śniącego, którzy przekazują od niego wizje. Ośmiu guru przewodzi temu obozowi. Najwyższy guru to Y'Berion, jego zastępcą jest Cor Kalom, a trzecią osobą w całym bractwie – Cor Angar. W późniejszej części gry okazuje się, że Śniący to zły demon, a nie bóg. Głównym celem gry jest pokonanie i wygnanie Śniącego.
Obóz Bandytów
Kopalnie
Stara kopalnia

Kopalnia ta należy do Starego Obozu, to stąd trafia cała ruda z Górniczej Doliny, dowodzi nią cień Ian (czyt. Jan). Kopalnia to głęboki szyb, z którego odchodzą mniejsze odnogi i jaskinie. Na dnie część rudy jest na miejscu przetapiana w wielkim piecu przez niejakiego Węża, u którego można zamienić towary na rudę. W kopalni prócz ludzi ze starego obozu można spotkać również kilku strażników świątynnych z Obozu Bractwa, którzy zbierają wydzielinę pełzaczy potrzebną do rytuału przyzwania Śniącego. Do robót zaciągnięto tam także orków, którzy nie atakują lecz jedynie pracują. Istną plagą są tam pełzacze, które pożerają nieostrożnych kopaczy. W jednej z odnóg jest całe gniazdo z królową (które będzie trzeba wytępić)
Wolna Kopalnia

Jest ona w posiadaniu Nowego Obozu. Teren rudonośny na powierzchni nazywany jest Kotłem. Właściwa kopalnia mieści się w kompleksie jaskiń, niedostępnym na początku rozgrywki. Znajduje się tam dużo niedorytych korytarzy, w których czyhają na nas pełzacze-wojownicy. W późniejszym etapie gry mamy ją odbić z rąk Strażników ze Starego Obozu oraz wyleczyć orka-niewolnika – przyjaciela Ur-Shaka. Wolna Kopalnia, mimo iż jest mniejsza od Starej Kopalni, zawiera mniej pochodni, więc łatwo zostać pożartym przez pełzacze.
Zawalona kopalnia

(tzw. Opuszczona kopalnia) Znajduje się przy drodze z miejsca wymian. Jest od dawna nieużywana z powodu wypadku jaki się tam zdarzył. Była pierwszą kopalnią, z której wydobywano rudę. W jej pobliżu możemy znaleźć kilof i miecz oraz parę innych mało wartościowych rzeczy przydatnych na początku gry. Niektóre mody m.in. niemiecki mod "Die Bedrohung" umieszcza jedną z nowych lokacji w tej nieczynnej kopalni.

Bóstwa

Innos
Jest bratem Adanosa i Beliara. Jest najważniejszym bogiem (nawet dla magów wody z Nowego Obozu). Innos jest bogiem ognia i sprawiedliwości. Jego wyznawcami i kapłanami są magowie ognia ze Starego Obozu (w części I) i klasztoru (w części II i "Nocy Kruka"). Ich zbrojnymi sojusznikami jest zakon Paladynów, walczących w imię Innosa z mocami zła. Polski mod "Mroczne Tajemnice" rozwija wątek tego kultu, wprowadzając tajemniczy zakon Pradawnych i postać młodzieńca, boskiego syna Innosa, o rysach twarzy Bezimiennego.

Adanos
Najmłodszy z bogów. Jego braćmi są Innos i Beliar. To on stworzył wszystko co żyje. On jest strażnikiem równowagi między ładem i chaosem. Jego misja polega na nie dopuszczeniu do wygranej ani Innosa, ani Beliara. Jego wyznawcy to magowie wody z Nowego Obozu. Adanos jest bogiem wód i mądrości. Imię "Adanos" nawiązuje do imienia greckiego tytana o tym samym imieniu.

Beliar
Największy wróg Innosa i zarazem jego brat. Jego wyznawcami są czarni magowie z Gothic 3, zabójcy z Pustyni Varant i orkowie. Beliar jest bogiem mroku i zła. Pod koniec drugiej części gry Xardas ukradł mu część jego mocy wykorzystując w tym celu Bezimiennego. Imię "Beliar" nawiązuje do upadłego anioła, Beliala.

Śniący
Jest to bóstwo wyznawane przez mieszkańców obozu na bagnie.

W rzeczywistości Śniący nie jest bogiem, lecz demonem przyzwanym i czczonym przez orków. Omamił on swoją mocą mieszkańców obozu na bagnie. W logo pierwszej części Gothika widnieje jego głowa. Orkowie nazywali go Krushak, co po polsku znaczy: Śniący. Jest największym sługą Beliara – to przez jego ostatni krzyk zostały przyzwane Smoki (Gothic 2). Jego wyznawcami, oprócz orków, są ludzie z Obozu Bractwa (później stają się Poszukiwaczami, którzy służą Beliarowi – Gothic 2) mieszczącego się na bagnach z Y'Berionem i Cor Kalomem na czele. Jest bożkiem snów i wizji oraz ostatecznym celem Bezimiennego w pierwszej części gry.

Gildie

W Gothicu występuje wiele Gildii. Wyróżniamy:

    W Starym Obozie:
        Kopacze – są to więźniowie – górnicy, którzy pracują dla Gomeza w kopalni. Mogą stać się Cieniami. Zazwyczaj noszą spodnie kopacza, roboczy strój ochronny. Uzbrojeni są w kilofy, kije i pałki.
        Cienie – kasta wyższa niż kopacze, grupa zwiadowców i niższej kategorii strażników. Mają lepsze pancerze i broń niż kopacze. Zwykle w walce używają jednoręcznych mieczy oraz łuków. Są zręcznymi złodziejami, choć nie tak dobrymi jak Szkodniki z Nowego Obozu. Do najbardziej wpływowych Cieni zalicza się: Diego, który jest jednocześnie przywódca Cieni, Świstaka, Rączkę, Scattiego, Fiska, Dextera i Złego.
        Magowie ognia – są to słudzy Innosa. Zamieszkują klasztor w Starym Obozie. Dzięki nim Gomez doszedł do władzy. Ich przywódcą jest arcymag Corissto. W walce używają głównie magii ognia.
        Strażnicy – są tą wojownicy, którzy pilnują Starego Obozu oraz należącej do niego kopalni magicznej rudy. Na Strażnika może awansować Cień, który wyjątkowo zasłużył się dla obozu. Noszą zbroje strażnika lub ciężkie pancerze i lepszy oręż. W walce posługują się mieczami jednoręcznymi jak i ciężkimi mieczami dwuręcznymi oraz różnego rodzaju kuszami. Ich przywódcą jest Thorus.
        Magnaci – elita władzy Starego Obozu. Ich przywódcą jest Gomez, władający całym Starym Obozem. Handlują z Bractwem Śniącego bagiennym zielem. Pozostali magnaci to: Kruk, Blizna, Arto i Bartholo. Modyfikacja "Mroczne Tajemnice" pozwala Bezimiennemu wcielić się w rolę jednego z magnatów.

    W Nowym Obozie:
        Krety – górnicy z Wolnej Kopalni, odpowiednicy Kopaczy ze Starego Obozu. Uzbrojenie jest podobne.
        Zbieracze – zbierają ryż na poletkach poniżej tamy. Zbierają go do jedzenia, oraz do wytwarzania z niego alkoholu pospolicie zwanego "ryżówką".
        Bandziory – pilnują zbieraczy ryżu. Gdy zbieracze uzbierają ryż dają go na przeróbkę na bimber.
        Szkodnicy – odpowiednik Cieni, kasta wyższa od Kretów i Zbieraczy. Tak jak Cienie ze Starego Obozu oni również do walki używają jednoręcznych mieczy i łuków. Są bardzo zręcznymi złodziejami i dobrymi myśliwymi. Ich szefem jest Lares.
        Najemnicy – zajmują się ochroną Magów Wody i kopca rudy w Nowym Obozie. Wykonują zadania Magów Wody. Do walki używają przeważnie dwuręcznych mieczy i toporów oraz łuków. Noszą dobrze dopasowane, solidne zbroje. Do najważniejszych Najemników możemy zaliczyć: Gorna, Orika, Torlofa, Okyla, Corda oraz Lee, który nimi dowodzi.
        Magowie wody – wyznawcy i kapłani Adanosa, magowie i elita obozu. Mieszkają w górnej części wielkiej groty. Starają się za pomocą rudy, którą zbierają, wysadzić magiczną barierę. Ich przywódcą jest arcymag Saturas.

    W Obozie Bractwa:
        Zbieracze ziela – zbierają ziele dla Cor Caloma.
        Nowicjusze – są to słudzy Guru. Są najniższymi członkami bractwa. Noszą szaty lub przepaskę nowicjusza. Do walki używają jednoręcznej broni, zazwyczaj obuchowej (pałki, maczugi).
        Strażnicy świątynni – dostarczają Guru wydzielinę pełzaczy z kopalni, strzegą Guru i świątyni oraz porządku w obozie. Noszą dobre pancerze i broń dwuręczną. Niektórzy ze Strażników posługują się również magią. Strażnikiem świątynnym może zostać Nowicjusz, który zasłużył się dla obozu. Ich przywódcą jest Cor Angar.
        Guru – najwyżsi członkowie bractwa, duchowi kapłani Śniącego. Noszą szaty Guru. Niektórzy Guru w walce używają broni, większość używa tylko magii Śniącego. Przywódcą wszystkich Guru i całego bractwa jest Y'Berion.

    Inne:
        Nekromanta – jest to mag – odstępca, były arcykapłan Innosa, Xardas, który poświęcił się zgłębianiu czarnej magii i przywoływaniu demonów. Ma potężną wiedzę. Można zostać jego uczniem pod koniec gry, gdy osiągniemy 5 krąg magii, Xardas uczy nas 6 kręgu magii.
        Bandyci – są to ludzie, którzy napadają na konwoje, ich hersztem jest Quentin. Ich obóz znajduje się koło kanionu trolli. Noszą średnie pancerze, dobrą broń jednoręczną, często obuchową i długie łuki. Do tej grupy nie można przystąpić w podstawowych wersjach gry. W Gothicu I ich wątek jest niedokończony, stanowią grupę bohaterów niezależnych. Bardziej rozbudowaną fabułę dostarcza mod "Mroczne Tajemnice", lecz również bez możliwości przystąpienia do grupy.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.festivalparkopole.pun.pl www.digitalworlpl.pun.pl www.gastrofaza.pun.pl www.swiat-bakugan.pun.pl www.laboraptorium.pun.pl