Gramy, Forum o grach

Forum o grach


#1 2012-02-13 17:01:18

Macior

Użytkownik

Zarejestrowany: 2012-02-11
Posty: 30

Opis Gry

Gothic II – gra RPG, kontynuacja pierwszej części Gothica, która odniosła bardzo duży sukces w Niemczech, gdzie gra powstała, a z czasem jej fenomen przeniósł się do innych krajów, w tym do Polski. Marketing serii na anglojęzycznych rynkach, a przede wszystkim w Stanach Zjednoczonych, był niewielki. Gra borykała się również z problemami dotyczącymi dystrybutorów, w wyniku czego nie osiągnęła popularności porównywalnej z krajami niemieckojęzycznymi. Twórcą gry jest firma Piranha Bytes, natomiast polskim dystrybutorem – CD Projekt.

Fabuła Gothica II kontynuuje tę, znaną nam z pierwszej części gry. Bezimienny Bohater zostaje w magiczny sposób wyciągnięty spod gruzów Świątyni Śniącego – miejsca ostatniej batalii Gothica. Zbawcą jest nekromanta Xardas, który już na początku mówi nam o nowym zagrożeniu, jakie pojawiło się na wyspie Khorinis. Tym razem stała się ona celem potężnych istot – Smoków, wezwanych tam przez Śniącego w chwili jego wygnania. Nie możemy jednak ruszyć od razu do boju, a to z trzech powodów. Po pierwsze główny bohater, będąc przez około 30 dni nieprzytomnym, stracił swoje umiejętności. Po drugie Górnicza Dolina jest teraz w całości okupowana przez Orków. Po trzecie nasz sprytny mag od razu orientuje się, że Smoki dostają od kogoś rozkazy. Musimy więc z nimi porozmawiać, a do tego potrzebny nam będzie magiczny artefakt samego boga ognia i sprawiedliwości – Oko Innosa, które zmusza smoki do mówienia prawdy. Pierwszym krokiem do zdobycia go jest przyłączenie się do jednego z trzech stronnictw:

    Strażnicy Miejscy / Paladyni – obrońcy miasta posłuszni królowi Rhobarowi II i oddani Innosowi – bogu światła, życia i sprawiedliwości. Strażą Miejską dowodzi Lord Andre – prawa ręka tymczasowego gubernatora Khorinis i dowódcy paladynów – Lorda Hagena. Paladyni są rycerskim zakonem Innosa, posiadają dużą wprawę w rycerskim rzemiośle, potrafią także stosować magię ofensywną i uzdrawiającą.
    Najemnicy / Łowcy Smoków – najemnicy z Nowego Obozu, znani z gry Gothic wojownicy, którzy połączyli siły z wojownikami z południa. Szefem tych pierwszych jest Lee, zaś drugich Sylvio. Zostali oni wynajęci przez bogatego właściciela ziemskiego Onara do ochrony jego rodzinnego majątku przed Strażnikami Miejskimi. Skuszeni historiami o skarbach znajdujących się w posiadaniu Smoków postanawiają zapolować na te stworzenia. Są wprawieni w walce i mogą nauczyć się samodzielnie wykuwać broń. W okolicach Khorinis mają często złą opinię, w związku z wymuszeniami na okolicznych farmerach.
    Nowicjusze / Magowie Ognia – sprzymierzeni z Paladynami wierni słudzy Innosa. Dołączenie do nich jest najtrudniejsze. Przewodzą im Arcymagowie Ognia Pyrokar (ten sam, który we wstępie do pierwszej części przekazuje bohaterowi list do Xardasa) oraz Ulthar i Serpentes. Dobrze znana jest im sztuka magiczna i mają możliwość nauczenia się tworzenia run.

W grze naszymi głównymi wrogami są:

    Bagienny Smok – Pandrodor,
    Kamienny Smok – Pedrakhan,
    Ognisty Smok – Feomathar,
    Lodowy Smok – Finkregh,
    Ognisty Smok – Feodaron (brat Feomathara),
    Smok ożywieniec.

Fabuła drugiej odsłony serii Gothic nie zawiera tylu zwrotów akcji co jej poprzedniczka. Warto jednak zauważyć, że prezentuje ona dużo mniejszą liniowość, ponieważ oprócz wątku głównego występują tu też misje przeznaczone dla konkretnej gildii oraz kilka zadań pobocznych. Dużo bardziej jest tu odczuwalny upływ czasu, co wynika z presji narzucanej nam przez maga Xardasa.
Świat

Gothic II oferuje nam ogromny świat, pełen pięknej przyrody jak i mrocznych, tajemniczych miejsc. Składa się on z trzech dużych lokacji, jakimi są okolice miasta portowego, Górnicza Dolina oraz jedna z czterech zaginionych świątyń boga ciemności Beliara, zwana Dworem Irdorath. W dodatku Gothic II: Noc Kruka pojawia się także Jarkendar. Pierwsza z nich to miejsce pełne gęstych lasów, polan, jaskiń. Trzeba jednak uważać, bo wbrew pozorom nie jest tu całkiem bezpiecznie. Kolejna lokacja to znana nam z pierwszej części Górniczej Doliny, zwana do niedawna Kolonią Karną. Prezentuje ona krajobraz całkowitego zniszczenia i spustoszenia. Z kolei Dwór Irdorath to miejsce tajemnicze i pełne grozy. Zapomniana Dolina Budowniczych, czyli Jarkendar, jest miejscem bardzo zróżnicowanym – znajdują się tu bagna, pustynie, plaże, płaskowyże i głębokie, malownicze doliny.
Miasto Khorinis i okolice
Górnicza Dolina Khorinis.

W górniczej dolinie jest zamek w którym stacjonuje Kapitan Garond i wielu paladynów i straży miejskiej. Wokół zamku stacjonują orkowie którzy niedaleko twierdzy zbudowali palisadę. Znajdują się tam kopalnie, w których skazańcy wydobywają rudę dla Garonda. W górniczej dolinie na każdym kroku można spotkać bestie i orków, a od 3 do 6 rozdziału przy opuszczonej wieży Xardasa nawet Poszukiwaczy.
Wyspa Irdorath

Znajduje się niedaleko Khorinis. Gdy przeczytamy mapę morską owej wyspy, możemy iść zatrudnić załogę okrętu, a następnie udać się do Lorda Hagena po pozwolenie użytkowania okrętu. Gdy nam go udzieli, możemy wsiąść na statek i popłynąć na Wyspę Irdorath.
Obozowisko Orków

Jest pierwszym miejscem na wyspie, na której znajduje się Dwór Irdorath. To właśnie stamtąd zaopatrywane były oddziały Orków w Górniczej Dolinie. Spotkamy tu wielu Orków dowodzonych przez orkowego pułkownika, a także, jaskiniowego trolla i zamkniętego w lochach nowicjusza Pedro.
Komora Jaszczuroludzi

Stacjonuje tam masa Jaszczuroludzi pilnujących smoczych jaj. Ich opiekunem jest ognisty Smok Feodaron, brat Feomathara (Smoka z wulkanu). Będzie chciał pomścić jego śmierć.
Świątynia Beliara

Część właściwa Dworu Irdorath, czyli jedna z czterech zaginionych świątyń boga mroku, śmierci i zniszczenia. Oprócz szkieletów, spotkamy tu wielu Poszukiwaczy pod wodzą Czarnego Maga. Po pokonaniu go uzyskamy dostęp do naszego głównego przeciwnika – Smoka Ożywieńca.
Główne postacie
Lord Hagen

Lord Hagen jest dowódcą paladynów rezydującym w Górnym Mieście w ratuszu Khorinis. Również on sam może mianować Bezimiennego paladynem, przy wybraniu tej drogi w grze. To właśnie Lord Hagen przekazuje nam list do klasztoru (gdzie znajduje się Oko Innosa). Lord jest najważniejszą osobą w mieście, pełniącą obowiązki gubernatora.
Lothar

Jeden z ważniejszych paladynów Lorda Hagena. Nosi pancerz paladyna dostępny tylko dla elity. Bezimienny spotyka go przy wejściu do miasta Khorinis. Objaśnia mu zasady panujące w mieście. W trzecim rozdziale zostaje zamordowany przez poszukiwaczy, co wiąże się z zadaniem udowodnienia niewinności oskarżanego o tę zbrodnię kowala Benneta.
Lord Andre

Prawa ręka Hagena. Na czas pobytu mianowany sędzią Khorinis. To jemu mieszkańcy miasta donoszą na przestępców (za co wypłaca 100 sztuk złota). Dowodzi Strażą Miejską. Po wstąpieniu bohatera w jej szeregi zleca kilka zadań za które płaci. Jest też sędzią, który nakłada grzywny za popełniane przestępstwa, np. pobicie, kradzież lub morderstwo. Maksymalna grzywna którą może na nas nałożyć to 1000 sztuk złota. Wysokość kary jest zależna od ilości świadków przestępstwa.
Garond

Wysłany przez Hagena do Górniczej Doliny w celu dalszego wydobycia magicznej rudy. Ekspedycja jednak kończy się klęską z powodu ataku Orków. Wraz ze swymi paladynami ukrył się w wewnętrznym pierścieniu zamku i czeka na pomoc. Zleca bohaterowi zadanie, za które wręcza Bezimiennemu dowody na istnienie smoków dla Lorda Hagena. Jest także sędzią w dawnym Starym Obozie, który może nałożyć grzywnę na bohatera, gdy popełni jakieś przestępstwo.
Vatras

Jedyny Mag Wody w grze Gothic II (w dodatku Noc Kruka pojawia się ich więcej). Rezyduje na placu przy świątyni Adanosa obok gospody Coragona. Głosi naukę boga Adanosa. Uzdrawia obywateli oraz udziela błogosławieństw. Może uczyć bohatera zwiększenia duchowej siły (mana). W III rozdziale pomaga Bezimiennemu naprawić Oko Innosa. Można go też dołączyć do załogi na statku w V rozdziale gry. W VI rozdziale może nauczyć VI kręgu magii.
Pyrokar

Znany jeszcze z pierwszej części sagi (wręczał Bezimiennemu list przed wrzuceniem go za barierę). Członek Najwyższej Rady Magów Ognia. Najważniejszy Mag Ognia na wyspie Khorinis. Przyjmuje bohatera do grona Magów. Później pomaga mu przy naprawie Oka. Naucza również czarów 6 kręgu i pozwala zwiększyć manę doświadczonym arcymagom.
Serpentes i Ulthar

Członkowie Najwyższej Rady. Doradcy Pyrokara. Dają zadania podczas Próby Ognia (Serpentes – zabicie golema; Ulthar – stworzenie runy). Serpentes był również jedynym magiem który przeszedł próbę ognia (zanim to zrobił Bezimienny).
Xardas

Czasami zwany po prostu Nekromantą, ze względu na to, że jest jedynym tak sławnym nekromantą na całym świecie. Niegdyś członek Najwyższej Rady Ognia. Współtworzył magiczną barierę. Opuścił Zakon w celu studiowania nekromancji. W II części sagi przeniósł się w pobliże miasta Khorinis do wieży wybudowanej przez jego demony. Jest to jego trzecia wieża (pierwsza została zniszczona przez trzęsienie ziemi, druga została w Górniczej Dolinie). Zleca na samym początku gry zadanie zdobycia Oka Innosa, następnie zabicia Smoków. Jest najpotężniejszym magiem w grze.



Lee

Dowódca najemników na farmie Onara. Przed kilkoma laty służył w armii Rhobara II. Posądzony o zdradę króla (niesłusznie) został skazany na karę śmierci, jednak wysłano pobyt w Górniczej Dolinie ze względu na przykładną służbę u boku króla. Jego jedynym celem jest zemsta na tych, przez których został oskarżony o morderstwo. W grze Gothic i Gothic II dowodzi gildią najemników. Zabiera się razem z bohaterem na wyspę Irdorath, a następnie wypływa z bohaterem do Myrtany.



Onar

Właściciel największej posiadłości na wyspie Khorinis. Zbuntował się przeciwko paladynom. Zatrudnia na swym gospodarstwie najemników w celu ochrony przed Strażnikami. Niemiły, gburowaty, niebudzący zaufania. Nie chce wypłacić dniówki bohaterowi.
Diego, Gorn, Lester, Milten

Przyjaciele Bezimiennego, znani z pierwszej części gry. Pomagali odnaleźć Bezimiennemu kamienie ogniskujące.



Poszukiwacze

Zakapturzeni magowie w czarnych, długich szatach, niegdyś członkowie sekty Śniącego, którzy po jego wygnaniu zostali opętani przez złe moce (jedyni znani dawni członkowie bractwa Śniącego, którzy nie ulegli złej mocy to Lester i Angar, a w dodatku Noc Kruka Fortuno) i zostali zmuszeni do polowania na bohatera gry (a w pewnym sensie naprowadzenia go na ślad smoka ożywieńca i wyspy Irdorath). Spotykani są niemal wszędzie od trzeciego do szóstego rozdziału (na każdej drodze, zakręcie a nawet blisko miasta). Podczas przeszukiwania ich zwłok znajdujemy przeciętnie pięćdziesiąt sztuk złota, specjalny składnik (przydatny do tworzenia run), jakąś miksturę (zwykle bardzo często przydającą się miksturę szybkości), czasem zwój z losowym czarem. Walczą za pomocą magii (zwykle pociskami śmierci, ale czasami i innymi zaklęciami np. ognisty deszcz, kula śmierci, grom, błyskawica). Kiedy gracz zbyt długo znajduje się w ich polu widzenia, mogą opętać Bezimiennego (nie będzie mógł on wtedy zregenerować sił w czasie snu). W takim przypadku należy pójść do Pyrokara i za drobną opłatą (300 sztuk złota) kupić dwie buteleczki z napojem, które wyleczą go z opętania, uleczyć się z opętania można też jedząc dużo jabłek. Grając Magiem Ognia napój dostajemy za darmo. Ich hersztem jest Czarny mag stojący przed wejściem do komnaty Smoka Ożywieńca.
Lares

W kolonii karnej był przywódcą Szkodników, werbował nowych członków. Teraz znajduje się w porcie miasta Khorinis. Z ramienia tajnego Wodnego Kręgu obserwuje czy dzieje się coś ważnego bądź ciekawego. To dzięki niemu Bezimienny chcąc dołączyć do najemników trafia na majątek ziemski. Lares szkoli także bohatera w zręczności (w Gothic Noc Kruka może szkolić także w sile). Jako członek Wodnego Kręgu wypełnia zadania otrzymane od Magów Wody. W dodatku Noc Kruka pomaga nam on zanieść fragment ornamentu, który otrzymaliśmy od Vatrasa do Saturasa badającego ruiny Wielkiej Świątyni na północnym wschodzie, pomaga również w odszukaniu innych fragmentów. Płynie z nami na Dwór Irdorath a potem na Myrtanę. Oczywiście nie można go zabić, bo uniemożliwiłoby to ukończenie gry.
Angar

W czasach bariery Angar był dowódcą straży świątynnej w obozie na bagnie. Ma charakterystyczną bliznę na lewym oku przez co słabiej widzi. Po straszliwych wydarzeniach w obozie które nastąpiły po upadku bariery, Angara prześladują ciągłe bóle głowy (prawdopodobnie spowodowane tym iż niegdyś oddawał on cześć Śniącemu, i opętała go moc, która mogła próbować zmieniać go w Poszukiwacza). Obecnie spotykamy go w IV rozdziale w zamku w Górniczej Dolinie. Prosi nas o pomoc w odnalezieniu zaginionego amuletu. Później można go znaleźć na farmie Bengara, niedaleko przełęczy do Górniczej Doliny. Zabierze się z nami statkiem na dwór Irdorath. Tam ból głowy się nasila, jednak po pokonaniu smoka ożywieńca Angar twierdzi, że odczuwa znaczną ulgę. Potem płynie z Bezimiennym na kontynent.
Harad

Harad, który jest miejscowym kowalem kuje miecze z rudy dla paladynów i zwykłe stalowe dla straży. Ma już czeladnika Briana, ale w drodze wyjątku przyjmie bezimiennego na swojego czeladnika jeśli ten udowodni swoje męstwo, ponieważ Brian niedługo kończy swój etat. Aby zostać czeladnikiem Harada trzeba przynieść mu broń orka, albo po rozmowie z nim (o tym że nie damy rady zabić orka) dostaniemy zadanie żeby zająć się bandytami.
Bosper

Bosper jest jednym z rzemieślników i mistrzów w dolnym mieście. Zajmuje się myślistwem, produkcją strzał, bełtów oraz łuków i kusz. Interesują go futra owiec, wilków, wargów, cieniostworów i trolli, a od czeladnika wymaga jedynie dostarczania ich w dużych ilościach. Jest jednym z tych mistrzów u których możemy rozpocząć terminowanie jako czeladnik, gdyż niedawno stracił poprzedniego ucznia (właśnie przez swoją niepohamowaną żądzę kupowania skór i sprzedawania ich z zyskiem). Za skóry płaci najwięcej ze wszystkich kupców w grze. Jego dom, a zarazem sklep znajduje się tuż przy wejściu do Khorinis, bramą południową.
Constantino

Constantino jest jednym z mistrzów u których można praktykować. Jest alchemikiem, mieszka w tunelu prowadzącym na plac świątynny. Zgodę na terminowanie u innego mistrza wyraża bez wykonywania żadnego zadania, ale aby praktykować u niego należy zebrać odpowiednie rośliny. Constantino może nauczyć jak warzyć eliksir siły – jako jedyny alchemik w grze.
Bennet

Kowal najemników, który pomaga głównemu bohaterowi w naprawie Oka Innosa. Bezimienny pomaga mu wcześniej wydostać się z więzienia, ponieważ Bennet został niewinnie posądzony o zabicie paladyna Lothara. W zamian za oczyszczenie go z zarzutu (grając najemnikiem) dostajemy od niego Lekki Pancerz Łowcy Smoków.

Offline

 

Stopka forum

RSS
Powered by PunBB
© Copyright 2002–2008 PunBB
Polityka cookies - Wersja Lo-Fi


Darmowe Forum | Ciekawe Fora | Darmowe Fora
www.fifaturki.pun.pl www.ochronasrodowiskaug.pun.pl www.life-shinobi.pun.pl www.graxiaolin.pun.pl www.extrememodteam.pun.pl